onsdag 25 maj 2011

Utställning i Hässleholm



I söndags va det dags för sists utställningen innan Freya ska paras. Mamma och Alexandra hämtade mig och Freya 7.30 och så begav vi oss mot Hässleholmsgården i Hässleholm. En väldigt mysig utställning i underbar miljö och man är inte packade som sillar men det bästa av allt är att utställningsringen faktiskt är en ring :)

Det va fyra Lundehunar anmälda; Frontpage Freya, Frontpage Tildra, Jens och så klart Bromir Engla Eiktyrner på 12 år som blev BIR och BIR-veteran, grattis igen till er. Så. härligt att se en så pigg och hälsosam äldre dam.
Söndags utställning va en personlig vinst för både mig och Freya då för första gången det gick bra både i ringen och på bordet, brukar vara antingen eller för oss så vi va jättenöjda med dagens resultat.
Kritiken blev VG: rastyp huvud, något lätt kropp, tillräcklig benstomme, ordinärt vinklad, typiska rörelser, välutvecklade extra tår. Bra päls o färg.
Det va Göran Hallberger som va dommare och när han hade tittat klart på Freya så berättade han kritiken själv till mig innan jag fick pappret och då sa han att Freya hade fantastiskt utvecklade tår, lite trist att det inte hamnade på pappret men det va kul att höra :)


Jag hoppas på att snart kunna åka ner till Marie och Frontpage Lille-Raipas i Tomelilla. Lille-Raipas är den hane som det är tänkt att Freya ska paras med. Ska bli så kul at få träffa dem och hoppas verkligen Johanna kan följa med.

Nu ska jag ut med Freya innan vi går och lägger oss.

Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar